Pandemia i wszystko, co związane z COVID-19 zmieniło nasze podejście do wielu życiowych spraw. W tym również do zakupów. O ile kiedyś chętnie odwiedzaliśmy centra handlowe i sklepy, o tyle teraz część naszych ulubionych zakupów przenosimy do sieci. Bo jest wygodniej, szybciej i często taniej…
To ważna informacja dla samych właścicieli i sprzedawców. Skoro klient przenosi się do Internetu, to pasowałoby pójść za nim i również tam zaoferować swoje usługi. Jak to zrobić? Założenie sklepu internetowego nie powinno być w sumie trudne. Z definicji i szeregu poradników, jakie są dostępne w Sieci w formie e-booków i książek, możesz wywnioskować, że to kwestia kilku kliknięć. W praktyce jednak, nie jest to takie proste.
Możesz to zrobić sam
Owszem, są gotowe szablony, dzięki którym w prosty sposób „postawisz” swój sklep na wykupionych wcześniej serwerach. Pozostaje jedynie wprowadzenie zdjęć i opisów oferowanych produktów. No i jeszcze działalność w social-media, aby klienci wiedzieli, że mają opcję zakupu on-line. Dochodzi jeszcze kwestia pozycjonowania i SEO w Google, aby ktoś szukający np. diamentowej frezarki do paznokci, wiedział, że kupi ją u ciebie. W myśl zasady, że klient nie szuka już na drugiej stronie wyszukiwarki, dobrze jest być jak najwyżej.
Masz już ten sklep i…coś nie działa. Ruch na stronie marny, klientów nie ma. W takiej sytuacji, przyglądnij się swoim działaniom krytycznym okiem. Czy ten sklep wizualnie naprawdę wygląda profesjonalnie? Ma wszystkie funkcje ułatwiające potencjalnemu klientowi na poruszanie się po nim? A co z pozycjonowaniem? No właśnie. Zazwyczaj, gdy nie ma się doświadczenia w tworzeniu takich sklepów on-line, projektowanie sklepów internetowych warto oddać w ręce specjalistów.
Korzyści i koszty
Zacznijmy od tych ostatnich. Idąc za ofertą firmy Afterweb, koszt przygotowania sklepu w wersji standard, to prawie 4 000,00. Sporo? Na pierwszy rzut oka wydaje się, że tak. Ale patrząc na to, za co płacisz, cena wydaje się uczciwa. Firma deklaruje, że zbuduje twój sklep do 4 tygodni. Masz 5 koncepcji graficznych do wyboru, zaadaptowany moduł płatności on-line Przelewy24 oraz w określonym rozmiarze, wgranie produktów z bazy ora rozbudowanie menu kategorii. Do tego mamy pewność, że strona jest responsywna i posiada certyfikat SSL. Oferuje również czasową gwarancję i wsparcie techniczne.
To podstawowa oferta. Za odpowiednią dopłatą, można rozbudować ją o kolejne moduły. Jakie są więc korzyści? Z twoich barków spadają wszystkie niezbędne czynności związane z utworzeniem sklepu internetowego. Nie martwisz się ani jakością graficzną, ani też kłopotliwymi w praktyce dostosowaniami funkcyjnymi, jak wgranie produktów do bazy czy konfiguracja płatności on-line. Jeżeli na serio zajmujesz się handlem, wiesz zapewne, że nic samo się nie zrobi. Ale, ktoś może zrobić to za ciebie i zapewne zrobi to o wiele lepiej.
By skupić się na rzeczach naprawdę istotnych, warto część swoich obowiązków oddać w ręce specjalistów. Ich doświadczenie i znajomość w danej dziedzinie zaprocentuje nie tylko o wiele lepszym sklepem internetowym, ale i przełoży się na zyski ze sprzedaży i wzrost liczby klientów. A przecież o to tu tak naprawdę chodzi.