Jest takie powiedzenie, że jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz. A ja, parafrazując dodam, jeżeli nie ma twojej strony na pierwszych dwóch stornach wyszukiwarki to wtedy dopiero masz problem. Prawie nikt bowiem nie szuka dalej…
Co robisz, gdy szukasz dajmy na to jakiejś usługi lub opinii o kosmetyku? Pokolenie naszych babć pytało sąsiadki, lub szukało w „Poradniku babci Aliny”. Nasi rodzice szukali w książce telefonicznej lub w gazetach specjalistycznych. A my? My mamy wujka Google. I to tam w pierwszej kolejności szukamy opinii czy namiaru na najlepszą kosmetyczkę w mieście.
Zadam Wam pytanie…
jeżeli szukacie czegoś na szybko, a w dzisiejszym pędzącym świecie to standard, czy przeczesujecie internet od pierwszej do ostatniej strony, czy też zadowalacie się pierwszymi wynikami jakie podrzuca Wam Google? Ci bardziej czujniejsi oddzielą reklamę od normalnych stron i to w nie będą klikać w pierwszej kolejności. Lecz…rzadko ktoś szuka dalej, jeżeli przedmiot poszukiwań jest na pierwszej czy drugiej stronie. Po co tracić czas?
Wśród Was są świetne blogerki kosmetyczne, lifestylowe i książkowe. Piszecie fajne recenzje, opisujecie najlepsze wyjścia z danych sytuacji czy też pokazujecie na własnym przykładzie, że wprowadzenie minimalnych zmian do swojego życia daje ogromne pozytywne efekty. Gdy poruszam temat pod tytułem pozycjonowanie stron, wiele z Was pisze, że to zbyteczne, niepotrzebne, robienie szumu o nic. A ja wciąż uparcie i od nowa będę mówić – pozycjonowanie i optymalizacja są ważne.
Przyjmijmy, że dostałaś do recenzji książkę, która Cię bardzo pozytywnie zaskoczyła. Albo krem, który na pierwszy rzut oka jest OK, ale podczas używania uczulił. Piszesz więc o tych rzeczach na swoim specjalistycznym blogu- chcesz, aby Twoją rzetelną opinię usłyszał świat. Jeżeli jednak Twoja strona nie jest odpowiednio skalibrowana pod kątem SEO, szansa, że ten wpis dojdzie do szerszej społeczności jest…znikoma.
Jak zabrać się do pozycjonowania i optymalizacji strony?
Czasem wystarczy jednorazowe podejście do tematu, jednak najczęściej to coś w kategoriach „trzymamy rękę na pulsie”. Bo raz zoptymalizowana strona będzie się zmieniać wraz z tym jakie zmiany przechodzi blog czy firma. Tematem SEO można zająć się samemu lub oddać je w ręce profesjonalistów. Firm specjalizujących się w kwestii pozycjonowania i optymalizacji jest sporo. Cena za oferowaną usługę nie powinna być jedynym kryterium. Ważne jest profesjonalne podejście do tematu i doświadczenie. Warto porównać kilka ofert i z nich wybrać najbardziej optymalną dla nas i…naszego portfela.
Pozycjonowanie i optymalizacja Twojej strony, nawet w przypadku prowadzenia bloga jest zatem istotna. A jeżeli prowadzisz firmę lub myślisz nad sprzedażą swoich produktów, urasta do rangi „must have”. Bo jeżeli Twój produkt jest dobrze widoczny dla Google, może go zobaczyć cały świat.